Κατηγορίες
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επιστρέφει το έργο «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης»

Ηπαράσταση «Εγώ δεν είμαι ο Μάνθος Μανδηλάκης», σε κείμενο και σκηνοθεσία Βίλιας Χατζοπούλου, που άφησε το ισχυρό αποτύπωμά της τον περασμένο Μάη, όταν παρουσιάστηκε στο αθηναϊκό κοινό για πρώτη φορά, επιστρέφει για δεύτερη συνεχή χρονιά, αυτήν τη φορά στο θέατρο «Αποθήκη» (Σαρρή 40, Ψυρρή) για 6 μόνο παραστάσεις, από το Σάββατο 29 Απρίλη.

Η παράσταση είναι βασισμένη στο διήγημα «Αίμα στην πόλη μαζί με φως».

Η υπόθεση: 1929. Η μεγάλη απεργία στο εργοστάσιο φωταερίου βρίσκεται σε εξέλιξη. Η Αθήνα βυθίζεται στο σκοτάδι απ’ άκρη σ’ άκρη. Δύο άντρες θα αναμετρηθούν με την προδοσία. Ενας τρίτος άντρας θα τους ακολουθήσει θέτοντας το δίκαιο ως μοναδική αλήθεια. Η απεργία, ωστόσο, τους εξοντώνει, τους εξαγριώνει. Εχουν ήδη δώσει σ’ αυτόν τον αγώνα περισσότερα απ’ όσα αντέχουν και η πίεση θα προκαλέσει τον θάνατο του ενός. Κάτω από ποιες συνθήκες; Το βαρύ ψέμα του νεκρού είναι μια πράξη θυσίας ή μήπως φόνος;

Η συγγραφέας και σκηνοθέτιδα Βίλια Χατζοπούλου σημειώνει: «Στο έργο η μεγάλη απεργία και η ταραγμένη πολιτική κατάσταση της εποχής είναι το βασικό σημείο σύγκρουσης των δύο ηρώων μας. Οι σκληρές συνθήκες και τα χαμένα μεροκάματα τους συνθλίβουν. Ο καθένας τους θα ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο επίλυσης του προβλήματος. Ολα θα οριστούν από τον χαρακτήρα τους, όπως συμβαίνει πάντα θαυμαστά στη δραματουργία. Οτιδήποτε λοιπόν τους λείπει σε πολιτική γνώση, βούληση, σιγουριά συμπληρώνεται απ’ το βαθύτερο ένστικτό τους. Τα φυσικά, τα πιο ανέγγιχτα υλικά τους θα πάρουν τις δραματικές αποφάσεις που θα φτάσουν στην προδοσία και θα οδηγήσουν την ιστορία πολιτικά, ηθικά, κοινωνικά».

Παίζουν οι ηθοποιοί: Ηλίας Βαλάσης, Δώρα Γιαννακοπούλου, Μαρούλα Καλαμποκιά, Αγγελική Μπούρα, Δημήτρης Πλατής, Μαρία Σταυροπούλου, Ασημένη Τούντα.

Αγορά εισιτηρίων: viva.gr & 211.1000.365

    

«Μια ματιά πίσω»

Την αναδρομική έκθεση με έργα του ζωγράφου Βασίλη Σίμου επισκέφθηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Ολοκληρώνεται σήμερα η αναδρομική έκθεση του Λαμιώτη ζωγράφου Βασίλη Σίμου από την περίοδο 1954-2014 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του δήμου Αθηναίων.

Την έκθεση επισκέφθηκε χτες ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος ξεναγήθηκε στον χώρο.

Στο βιβλίο των εντυπώσεων της έκθεσης, ο Δ. Κουτσούμπας έγραψε τα παρακάτω: «Θαυμάσια έργα! Σπουδαία έκθεση! Από έναν σπουδαίο καλλιτέχνη, σπουδαίο άνθρωπο, μεγάλο δάσκαλο. Απέραντη συγκίνηση για όσους τον γνωρίσαμε, ως καθηγητή μας στο 1ο Γυμνάσιο Αρρένων Λαμίας (στο Πέτρινο) και διδαχτήκαμε σχέδιο και ζωγραφική από τον κ. Βασίλη Σίμο. Μια τεράστια ευγνωμοσύνη. Ευχαριστούμε».

Η έκθεση, με τίτλο «Μια ματιά πίσω», επανασύστησε στο αθηναϊκό κοινό έναν σημαντικό ζωγράφο της δεκαετίας του ’60, ο οποίος άφησε το δικό του στίγμα στην πόλη όπου έζησε και έδρασε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το 1985.

Η ζωγραφική του Βασίλη Σίμου (1934 – 2014) είναι ένα ιδιαίτερο αμάλγαμα, που συνδυάζει ρεαλισμό, εξπρεσιονισμό και αφαίρεση. Το έργο του είναι βαθιά ανθρωποκεντρικό και η θεματολογία εντυπωσιακά αμετάβλητη: Βασικός της άξονας είναι η αγροτική ζωή και το ελληνικό τοπίο. Αν θέλαμε να αναζητήσουμε την καταγωγή της εικονογραφίας του, θα έπρεπε να ανατρέξουμε στους Ελληνες υπαιθριστές, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να αποτυπώσουν την ιδιαιτερότητα του ελληνικού φωτός. Επιπλέον, θα έπρεπε να λάβουμε υπόψη μας το προαφαιρετικό έργο του συντοπίτη του, Αλέκου Κοντόπουλου, με τον οποίο μοιράζεται παρόμοια χρωματική γκάμα. Δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε τα «Καπνοχώραφα» του Καρδιτσιώτη Δημήτρη Γιολδάση, καθώς και πολλούς ακόμα Ελληνες ζωγράφους που καταπιάστηκαν με τη φύση και την ελληνική ύπαιθρο. Κατά κάποιον τρόπο ο Σίμος παίρνει τη σκυτάλη από αυτούς τους ζωγράφους, συνεχίζοντας το όραμά τους.

Η ρεαλιστική ηθογραφία του Σίμου διαφέρει αισθητά από εκείνη των προκατόχων του. Χωρίς να εξιδανικεύει, εξυψώνει τη χειρωνακτική εργασία των ανώνυμων ηρώων του με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο Βαν Γκογκ στους «Πατατοφάγους». Και, το κυριότερο, παρότι η ζωγραφική του είναι κατά βάση σκοτεινή, η ματιά του είναι πάντα αισιόδοξη. Η ζωγραφική του αποτελεί ένα χρέος προς τη γενέθλια γη, αλλά και αυτή οφείλει πολλά σε έναν ζωγράφο που την τίμησε και την εξύμνησε όσο κανένας.

Κείμενο έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος.

Σήμερα η έκθεση θα λειτουργεί από τις 11 το πρωί έως τις 7 το απόγευμα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

    

Πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας για τα «Αστορ» και «Ιντεάλ»

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε, χτες το μεσημέρι, έξω από το υπουργείο Πολιτισμού, από σωματεία, φορείς και ενώσεις του χώρου, που ζητούν την προστασία των κινηματογραφικών αιθουσών του κέντρου της Αθήνας «Ιντεάλ», «Αστορ» και «Ιριδα» ως αναπόσπαστου κομματιού του σύγχρονου πολιτισμού, κόντρα στις απαιτήσεις των επερχόμενων επενδυτών – μισθωτών τους.

Κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης οι αιθουσάρχες και εκπρόσωποι των σωματείων είχαν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού. Η Λ. Μενδώνη δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί λύση επικαλούμενη και την τοποθέτηση του πρωθυπουργού, Κυρ. Μητσοτάκη, ότι έχει ζητήσει από το υπουργείο Περιβάλλοντος να χαρακτηρίσει και επίσημα στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής ιστορικά προστατευόμενη και δεσμευτική τη χρήση κινηματογράφου μαζί με άλλες χρήσεις πολιτισμού, αναψυχής και τουρισμού στα δύο κτίρια που στεγάζουν το «Ιντεάλ» και το «Αστορ».

Φυσικά αυτή η δέσμευση εγκυμονεί κινδύνους, επειδή, όπως σημείωσαν και οι διαχειριστές των αιθουσών σε κοινή γραπτή ανακοίνωσή τους, «εάν προστεθούν και άλλες παράλληλες χρήσεις “πολιτισμού, αναψυχής και τουρισμού”, τότε ο εκάστοτε νέος επενδυτής – διαχειριστής θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει μια από τις άλλες χρήσεις (π.χ. αίθουσα σεμιναρίων, θεάτρου, συνεδριακού κέντρου, κ.λπ.), καταργώντας αυτή του κινηματογράφου, όντας μάλιστα σύμφωνος και νόμιμος με τις χρήσεις μιας απόφασης, αφού αυτή θα προβλέπεται, όπως την προτείνει ο κ. πρωθυπουργός».

Οι καλλιτέχνες, οι δημιουργοί, οι άνθρωποι του κινηματογράφου, όπως δήλωσαν και χτες, θα συνεχίσουν να είναι σε επαγρύπνηση, σε ετοιμότητα, χωρίς να πάνε πίσω από το βασικό τους αίτημα: Να κριθεί διατηρητέα η χρήση των δύο αιθουσών αποκλειστικά ως κινηματογράφου, αφού εξάλλου αυτή είναι και η διαχρονικά εγκατεστημένη χρήση, που τους έχει συνδέσει αναπόσπαστα με τη μνήμη και την κοινωνική ζωή των κατοίκων της Αθήνας.

    

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ – ΚΥΠΕΛΛΟ

Ντέρμπι στο Φάληρο για μια θέση στον τελικό

Το πρώτο εισιτήριο για τον φετινό τελικό του Κυπέλλου σφραγίζεται σήμερα στο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», όπου κοντράρονται Ολυμπιακός και ΑΕΚ (19.30 – Cosmote Sport 4) στον επαναληπτικό μεταξύ τους ημιτελικό, ο οποίος διεξάγεται εξ αναβολής, καθώς η αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία του είχε συμπέσει με το τριήμερο πένθος για την τραγωδία των Τεμπών.

Η ΑΕΚ έχει αποκτήσει ισχυρό προβάδισμα με τη νίκη της με 3-0 στον πρώτο ημιτελικό στη Νέα Φιλαδέλφεια, με τον Ολυμπιακό να επιδιώκει τη μεγάλη ανατροπή. Η «Ενωση» αναμένεται να εμφανιστεί με αλλαγές στο βασικό σχήμα της, αλλά και καλή ψυχολογία μετά τις πρόσφατες νίκες για το πρωτάθλημα, την ώρα που στον Ολυμπιακό επιζητούν ψυχολογική αντίδραση μετά την ήττα από τον Παναθηναϊκό για τα πλέι οφ. Τον αγώνα θα διευθύνει ο Αζέρος διαιτητής Αλιγιάρ Αγκάγεφ, με βοηθούς τους συμπατριώτες του, Ζεϊνάλ Ζεϊνάλοφ, Ακίφ Αμιράλι και τον Ελτσίν Μασίγεφ στο VAR.

Οσο για το άλλο ζευγάρι της ημιτελικής φάσης, ΠΑΟΚ και Λαμία αναμετρώνται αύριο Πέμπτη (17.00 – Cosmote Sport 4) στη ρεβάνς της Τούμπας, με τον «Δικέφαλο του Βορρά» να έχει «κλειδώσει» την πρόκριση στον τελικό μετά το επιβλητικό υπέρ του 5-1 στο πρώτο ματς στη Φθιώτιδα.

    

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΝΟΡΓΑΝΗΣ

Στον τελικό των κρίκων ο Πετρούνιας

Στον τελικό των κρίκων του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ενόργανης Γυμναστικής που διεξάγεται στην Αττάλεια της Τουρκίας προκρίθηκε ο Λευτέρης Πετρούνιας μετά τον χτεσινό προκριματικό. Ο Ελληνας πρωταθλητής εκτέλεσε πρόγραμμα με βαθμό δυσκολίας 6,3 και βαθμολογήθηκε με 14.733, εξαιτίας ενός προβλήματος στην έξοδο. Στον τελικό του Σαββάτου 15/4, ο Λ. Πετρούνιας θα προσπαθήσει να κυνηγήσει ένα ρεκόρ και να γίνει ο πρώτος αθλητής στην ιστορία του θεσμού που θα φθάσει το 7ο συνεχόμενο χρυσό μετάλλιο και το 8ο συνολικά στη διοργάνωση.

    

FIBA CHAMPIONS LEAGUE

Για τη διατήρηση των ελπίδων η ΑΕΚ

Επιδιώκοντας να διατηρηθεί στο κυνήγι της πρόκρισης στο Φάιναλ 4 του FIBA Champions League, η ΑΕΚ υποδέχεται σήμερα στο κλειστό των Ανω Λιοσίων τη Χάποελ Ιερουσαλήμ (17.30 – Cosmote Sports 5) στον δεύτερο μεταξύ τους αγώνα για τα προημιτελικά της διοργάνωσης. Μετά την ήττα της στο Ισραήλ στο πρώτο ματς, η «Ενωση» θέλει να κάνει το 1-1 στις νίκες και να οδηγήσει τη σειρά σε καθοριστικό τρίτο αγώνα, ξανά στην Ιερουσαλήμ. Προβλήματα απουσιών, πέραν αυτής του τραυματία Στρέλνιεκς, δεν υπάρχουν για τον τεχνικό της ΑΕΚ Ηλία Κατζούρη.

    

 Σελ. 123456789101112131415161718192021222324/24 

Copyright 

Πηγή : Εφημερίδα Ριζοσπάστης 12 – 4 – 2023

Κοινοποιήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *