Κατηγορίες
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΕΧΝΕΣ

Η περίοδος της Αρλ στη ζωή και στο έργο  του Βαν Γκογκ ξεκινά με τη  γνωριμία της οικογένειας Ρουλέν

Η οικογένεια Ρουλέν στην ζωγραφική του Βαν Γκογκ

Ο Βαν Γκογκ καταφθάνει στην Αρλ, στον νότο της Γαλλίας, επιζητώντας να ευεργετηθεί από το λαμπρό μεσογειακό φως, που κάνει καλό στην υγεία του αλλά και στην έμπνευσή του. Έχει εξαρχής στο μυαλό του την ιδέα να δημιουργήσει μια αποικία καλλιτεχνών προσελκύοντας και άλλους ομότεχνους στην ξεχασμένη αυτή πόλη. Τον πρώτο καιρό περιδιαβαίνει τις γειτονιές της και ζωγραφίζει τοπία και συνοικίες της Αρλ.

Ανάμεσα στις πρώτες του φιλίες είναι ασφαλώς και αυτή με την οικογένεια ενός ταχυδρόμου. Ο Βαν Γκογκ δεν γνωρίζει κανένα στην Αρλ και σχεδόν αμέσως σχετίζεται με τους Ρουλέν. Τα βράδια δειπνεί μαζί τους και μιλά με τον κύριο Ρουλέν για τις ταυρομαχίες και την πολιτική. Η κυρία Ρουλέν έχει μόλις γίνει μητέρα και ο ζωγράφος την απαθανατίζει στην «Είσοδο του Δημόσιου κήπου» με το παιδί στην αγκαλιά.

File:Vincent van Gogh - L'entrée des jardins publics à Arles.jpg -  Wikimedia Commons

Το ζεύγος Ρουλέν κάνει την εμφάνισή του και σε ένα άλλο πίνακα του Βαν Γκογκ που απεικονίζει ένα στιγμιότυπο από ταυρομαχία. Ο Βαν Γκογκ δεν ενδιαφέρεται τόσο για τις ταυρομαχίες. Επικεντρώνεται κυρίως στους θεατές και στον περί ου ο λόγος πίνακα, το βλέμμα του θεατή τραβάει κυρίως μια κυρία που φορά την παραδοσιακή φορεσιά της Αρλ, η οποία κατά κάποιο τρόπο θυμίζει γιαπωνέζικη ενδυμασία, προφανώς γιατί η ιαπωνική τέχνη αφορά ακόμα σε μεγάλο βαθμό τον καλλιτέχνη.

Les Arènes - Wikipedia

Πηγή : fosonline.gr

Ο απίθανος Ανρί Ματίς που έβγαλε βόλτα τα θηρία!

Δημήτρης Στεφανάκης

Κυριακή, 29/10/2023 11:12

 8  TWEET

Ένας από τους δύο τρεις κορυφαίους ζωγράφους του 20ου αιώνα ο Ματίς έχει μια απίθανη ιστορία

Ο απίθανος Ανρί Ματίς που έβγαλε βόλτα τα θηρία!

Γεννημένος στο βορρά της Γαλλίας ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με το φως του Νότου σ’ ένα ταξίδι του στην Τουλούζη στα τέλη του 19ου αιώνα. Η εμπειρία αυτή θα εκτοξεύσει το ταλέντο και την προοπτική του ως καλλιτέχνη.

Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν με την παρότρυνση του δασκάλου του Γκυστάβ Μορό αλλά και υπό την επίδραση του Σεζάν και του Βαν Γκογκ, ο Ματίς θα αναπτύξει μια τεχνική που θα απελευθερώσει τα χρώματα. Την τολμηρή του αυτή αντίληψη θα μεταφέρει στους πίνακές του, κάποιοι από τους οποίους θα εκτεθούν στο Φθινοπωρινό Σαλόνι του Παρισιού το 1905.

3ème art: PORTRAIT DE MADAME MATISSE A LA RAIE VERTE, de ...

Ένας τεχνοκριτικός ατενίζοντας το σκανδαλώδες πορτρέτο της κυρίας Ματίς θα αναφωνήσει έξαλλος: «Για κοίτα, ρε, που έβγαλαν βόλτα τα άγρια θηρία!» Το μικρό αυτό επεισόδιο θα εμπνεύσει στον Ματίς τον όρο Φωβισμός για ένα κίνημα που έρχεται μετά τον ιμπρεσιονισμό ως προάγγελος της μοντέρνας τέχνης. Εικαστική μεθόριος του κινήματος αυτού θεωρείται σήμερα το περίφημο έργο του Ματίς, «Ο χορός της χαράς».

La Danse II, 1910 - Henri Matisse - WikiArt.org

Πηγή fosonline.gr

Αυτοπροσωπογραφία του Ζαν Μισέλ Μπασκιά σε δημοπρασία

ΦΩΣ TEAM

Σάββατο, 28/10/2023 12:30

 SHARE  TWEET

Μια εντυπωσιακή αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη με τίτλο «Self-Portrait as a Heel Part Two» θα δημοπρατηθεί οσονούπω. 

Αυτοπροσωπογραφία του Ζαν Μισέλ Μπασκιά σε δημοπρασία


Ο Ζαν Μισέλ Μπασκιά (Jean-Michel Basquiat) κέρδισε το στοίχημα με την αθανασία καθώς τα έργα του και το χαρακτηριστικό του στυλ συνεχίζουν να επηρεάζουν τις εξελίξεις και είναι παρόντα σε εκθέσεις σύγχρονης τέχνης σε Μουσεία σε όλο τον κόσμο. Μια εντυπωσιακή αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη με τίτλο «Self-Portrait as a Heel Part Two» θα δημοπρατηθεί οσονούπω.

Ο Ζαν Μισέλ Μπασκιά γεννήθηκε στο Μπρούκλιν, 22 Δεκεμβρίου 1960. Σε ηλικία 17 ετών άρχισε να σχεδιάζει με σπρέι γκράφιτι στο μετρό της Νέας Υόρκης, υπογράφοντας ως SAMO. Εγκατέλειψε το σχολείο και ζούσε πουλώντας μπλουζάκια και καρτ ποστάλ, ζωγραφισμένα από τον ίδιο.

Ο Μπασκιά επικεντρώθηκε σε αντιθέσεις όπως αυτή του πλούτου έναντι της φτώχιας. Οικειοποιήθηκε την ποίηση, το σχέδιο και τη ζωγραφική, και συνδύασε κείμενο και εικόνα, αφαίρεση, εικονογράφηση και ιστορικές πληροφορίες αναμεμειγμένες με τη σύγχρονη κριτική. Χρησιμοποίησε τον κοινωνικό σχολιασμό στους πίνακές του ως εργαλείο ενδοσκόπησης και ταύτισης με τις εμπειρίες του στη μαύρη κοινότητα, αλλά και ως άσκηση κριτικής στην εξουσία και σε κρούσματα ρατσισμού. Η ποιητική του ήταν έντονα πολιτική με αναφορές στην αποικιοκρατία και στην ταξική πάλη.

Ήταν ιδιαίτερα λάτρης της jazz και του bebop και ανέφερε συχνά τον σαξοφωνίστα Τσάρλι Πάρκερ ως ήρωα.

Στις 2 Αυγούστου 1988 πέθανε από υπερβολική δόση ηρωίνης σε ηλικία 27 ετών.

Πηγή fosonline.gr

Κοινοποιήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *