Μνήμη σήμερα για τον μεγάλο Γάλλο ζωγράφο και γλύπτη Ανρί Ματίς ο οποίος έφυγε το 1954 κουβαλώντας στις πλάτες του το στοίχημα της μοντέρνας τέχνης . Ο Ματίς θεωρείτε ιδρυτής του καλιτεχνικού κινήματος του φωβισμού καθώς και μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης .
Λένε πολλοί πως ο Πολ Σεζάν είναι ο θεμελιωτής της μοντέρνας τέχνης, έτσι τουλάχιστον όπως τη γνωρίσαμε στον 20ο αιώνα, κι ίσως αυτό συνιστά μια υπερβολή. Ό,τι θεωρούμε σήμερα σύγχρονη τέχνη προετοιμαζόταν ήδη από την εποχή του Βελάσκεθ και του Ρέμπραντ.
Φυσικά πάντα κάποιος καλείται να γίνει ο ιδιοφυής διαχειριστής μιας παράδοσης και σ’ αυτό σίγουρα ο Σεζάν είναι μοναδικός. Η βαθύτερη φιλοσοφία του πάνω στην απεικόνιση του κόσμου επηρέασε όσους ακολούθησαν κι άνοιξε διάπλατα το δρόμο στον κυβισμό και στα άλλα ρεύματα της μοντέρνας ζωγραφικής.
Ανάμεσα στους επιγόνους του συγκαταλέγονται τα πιο βαριά χαρτιά της τέχνης του 20ου αιώνα, με τον Ανρί Ματίς ψηλά στην άτυπη αυτή ιεραρχία.
Ο Ματίς δεν είναι απλώς το αντίπαλο δέος του Πικάσο, είναι ένας ζωγράφος που αφομοίωσε πλήρως τις σεζανικές αρχές για την εικόνα του κόσμου στον καμβά. Σεβάστηκε απολύτως την αυστηρότητα του σχήματος και δεν άφησε παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις το χρώμα να υποσκελίσει τη γεωμετρία. Ο Ματίς της διάρκειας, της εικαστικής πειθαρχίας, του συνεχούς πειραματισμού αλλά και της συμμετρίας φαντάζει ως ο πιο συνεπής κληρονόμος του Σεζάν.
Δ . Στεφανάκης
Ακολουθήστε το ΦΩΣ στο Facebook και στο Instagram
Πηγή : fosonline.gr