Καλησπέρα και καλό Σαββατοκύριακο!
Ποιά νυκτωδία το φως σου έχει πάρει και σε ποιόν γαλαξία να σε βρω
Εδώ είναι Αττική , φαιό νταμάρι
Κι εδώ ένα πεδίο βολής φτηνό
που ασκούνται βρίζοντας ξένοι φαντάροι
Ποιά νυκτωδία…….
Άλκης Αλκαίος 23 -11 – 1949 / 10 -12 -2012
Ο Άλκης Αλκαίος ( Βαγγέλης Λιάρος ) υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους ποιητές – στιχουργούς των τελευταίων χρόνων στο Ελληνικό τραγούδι .Καλλιεργημένος με πηγαίο ταλέντο , ανεξάντλητη ευαισθησία και βαθειά πολιτικοποιμένος , άνοιξε με τη γραφή του νέους δρόμους στη στιχουργική τέχνη . Και όσο έντονη ήταν η στιχουργική του παρουσία τόσο ο ίδιος υπήρξε αθόρυβος , στάθηκε μακριά από κάθε δημοσότητα και προβολή .
Ο Αλκαίος γεννήθηκε κοντά στα Ελληνοαλβανικά σύνορα και από πολύ μικρός πολιτογραφήθηκε κάτοικος Πάργας , αφού τον περισσότερο καιρό έμενε εκεί , αγναντεύοντας το απέραντο γαλάζιο και γράφοντας τους υπέροχους στίχους των τραγουδιών του έχοντας σαν ” δάσκαλο του ” στη ποίηση του τον Κ. Καρυωτάκη .
Ο Θάνος Μικρούτσικος που συνεργάστηκε μαζί του , διαβάζοντας στο Ριζοσπάστη την Κυριακή 12 Φλεβάρη του 1978 ένα δημοσιευμένο ποίημα με τίτλο 《Φλεβάρης 1848 》 και με υπογραφή Άλκης Αλκαίος και ενώ είχε ήδη μέχρι τότε μελοποιήσει πολύ σημαντικούς ποιητές ( Χικμέτ , Μαγιακόφσκυ, Μπρέχτ , Μπίρμαν κλπ ) , του έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί ήταν ένας πολύ φρέσκος λόγος και το μελοποίησε αμέσως .
Ο Αλκαίος στο χώρο της δισκογραφίας μπήκε ως ανακάλυψη του Θάνου Μικρούτσικου το1978 με το δίσκο τα τραγούδια της λευτεριάς ,δίνοντας με το παραπάνω τραγούδι το ισχυρό διεθνιστικό του στίγμα . Στο Ερωτικό δεν περιγράφει μια ιστορία αγάπης, παρά την ιστορία την ίδια . 《Πώς να δεθεί η Μεσόγειος με σκοινιά ;》. Τα σκοινιά στην προκειμένη περίπτωση , υπήρξαν πολιτικά και στρατιωτικά , που τόσο έντονα βλέπουμε στις μέρες μας . Στη Ρόζα μας αποκαλύπτει ρητά και αμετάκλητα ένα μέρος της θέασης της ιστορίας. 《Πώς η ανάγκη γίνεται ιστορία ; Πώς η ιστορία γίνεται σιωπή ; 》
Στο 《 Πόρτο Ρίκο 》 με έντονες επιρροές από Καββαδία , περιγράφει την προσωπική επανάσταση ενός Νίκου που μπαρκάρει , περιπλανιέται και χάνεται στο Μετς (ή στο Πόρτο Ρίκο ) .Ο Ποιητής παρομοιάζει τον αντισυμβατικό ήρωά του με τη φιγούρα ενός Ερνέστο όχι τυχαία φυσικά , αφού μιλάμε για έναν από τους ηγέτες της Κουβανικής επανάστασης . Καθόλου τυχαία αφού ο ΤΣΕ ήταν ένας ταξιδευτής της επανάστασης .
Μανωλης Μητσιας – Ερωτικο(Με Μια Πιρογα)
Γεώργιος Δ Παναγούλης
·