Κατηγορίες
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ


 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Το ουκρανικό drone στη Λευκάδα στόχευε πλοίο του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού!

Πληροφορίες του «Ριζοσπάστη» από τις Βρυξέλλες αποκαλύπτουν την πραγματική αποστολή του πλωτού drone που εντοπίστηκε στις 7 Μάη. Τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης για την εμπλοκή στον πόλεμο και τη συγκάλυψη της υπόθεσης

Το ουκρανικό πλωτό drone που εντοπίστηκε στις 7 Μάη ανοιχτά της Λευκάδας, οπλισμένο με εκατοντάδες κιλά εκρηκτικών, είχε αποστολή να χτυπήσει πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας, το οποίο συνόδευε εμπορικό του ρωσικού «σκιώδους στόλου». Αυτή είναι η επίσημη απάντηση που έδωσαν οι ουκρανικές αρχές στην ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ριζοσπάστη» από τις Βρυξέλλες.

Οι πληροφορίες αυτές, αν επιβεβαιωθούν, εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την επέκταση του ιμπεριαλιστικού πολέμου στην Ανατ. Μεσόγειο, χιλιάδες μίλια μακριά από το μέτωπο της Ουκρανίας, αλλά και για την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να αποκρύψει την πραγματική αποστολή του θαλάσσιου drone, επικαλούμενη μάλιστα ότι δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την ουκρανική πλευρά.

Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα δεν έχει καταγραφεί παρόμοια ουκρανική επίθεση σε ρωσικό στρατιωτικό στόχο στη Μεσόγειο. Το γεγονός ότι το drone βρισκόταν σε τέτοια αποστολή – ανεξάρτητα αν απέτυχε ή έχασε τον προσανατολισμό του – δείχνει κλιμάκωση του πολέμου και ραγδαία εξάπλωσή του μια ανάσα από τις ελληνικές ακτές.

Θυμίζουμε ότι δύο προηγούμενες επιθέσεις με ουκρανικά πλωτά drones στην Μεσόγειο έγιναν ενάντια σε δεξαμενόπλοια που η Ουκρανία περιλαμβάνει στον ρωσικό «σκιώδη στόλο». Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο «Qendil», που χτυπήθηκε νοτιοδυτικά της Κρήτης τον Δεκέμβρη του 2025, και το δεξαμενόπλοιο LNG «Arctic Metagaz», που δέχτηκε επίθεση νοτιοανατολικά της Μάλτας τον Μάρτη του 2026. Και τα δύο στοχοποιήθηκαν από τους Ουκρανούς για το σπάσιμο του εμπάργκο στην πώληση και εμπορία ρωσικών καυσίμων.

Ανάμεσα στα σενάρια που είχαν κυκλοφορήσει αρχικά ήταν ότι το drone που βρέθηκε από ψαράδες στη Λευκάδα στόχευε ένα τέτοιο εμπορικό πλοίο, όχι πολύ μακριά από το σημείο όπου εντοπίστηκε. Το ενδεχόμενο ο στόχος να ήταν στρατιωτικός αναβαθμίζει χωρίς προηγούμενο τους κινδύνους για τον ελληνικό λαό και τις ευθύνες της κυβέρνησης που τον οδηγεί στο σφαγείο, εμπλέκοντας τη χώρα ολοένα και πιο βαθιά στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και στη στήριξη του καθεστώτος Ζελένσκι.

Μετά τον εντοπισμό του drone στη Λευκάδα η κυβέρνηση ακολούθησε τη γνωστή τακτική της συγκάλυψης, αποδίδοντας ευθύνες στην ουκρανική πλευρά ότι «δεν συνεργάζεται» και ότι «δεν δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις». Οπως προκύπτει όμως αυτές έχουν δοθεί, αλλά παραμένουν στο σκοτάδι από την ελληνική κυβέρνηση, η οποία μόλις προχτές, έναν μήνα μετά το περιστατικό, προχώρησε σε διαβήματα μέσω του ΥΠΕΞ προς την ουκρανική πλευρά.

Είχε προηγηθεί η συζήτηση στη Βουλή της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για το θέμα, όπου η απάντηση από τον αρμόδιο υφυπουργό ήταν «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» για την πραγματική αποστολή και τον τρόπο που βρέθηκε το drone στις ελληνικές θάλασσες.

Σύμφωνα με ενημέρωση των δημοσιογράφων από την εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ, Λάνα Ζωχιού, το επίσημο διάβημα διαμαρτυρίας κατατέθηκε προφορικά και γραπτά στις 28 και 29 Μάη από τον Ελληνα πρέσβη στο Κίεβο. Με αυτό «η ελληνική πλευρά ζητά επισήμως εξηγήσεις για το πώς το θαλάσσιο drone βρέθηκε εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων και συγκεκριμένα στην περιοχή της Λευκάδας» και αναμένει την επίσημη απάντηση της ουκρανικής πλευράς.

Γνωστή στους «συμμάχους» η δράση των Ουκρανών

Θυμίζουμε ότι από τις 31 Μάρτη διεθνής έρευνα είχε αποκαλύψει πως η περιβόητη ουκρανική μονάδα «Group 13», ο βραχίονας της Στρατιωτικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (GUR) της Ουκρανίας, που ειδικεύεται στα μη επανδρωμένα ναυτικά συστήματα, είχε ξεκινήσει μυστικές επιχειρήσεις στη Μεσόγειο. Λίγες μέρες αργότερα, στις 6 Απρίλη, μια δεύτερη έρευνα ήρθε να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες, περιγράφοντας με λεπτομέρειες τον τρόπο δράσης της GUR.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένα φαινομενικά αθώο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου (bulk carrier), που ταξιδεύει με σημαία ευκαιρίας, έχει μετατραπεί σε πλωτή μυστική βάση για drones. Το σκάφος εκτελεί δρομολόγια από την Οδησσό προς τη Μεσόγειο και φορτώνει νύχτα τα μη επανδρωμένα σκάφη (USV) που φέρουν εκρηκτικά. Ο τηλεχειρισμός τους γίνεται μέσω δορυφορικών συνδέσεων, που παρέχονται από την αμερικανική εταιρεία «Kymeta».

Το «μητρικό» πλοίο είναι κινητό στρατηγείο, που επιτρέπει στην Ουκρανία να πραγματοποιεί επιχειρήσεις χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορά της, στοχεύοντας τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας, που μεταφέρει φυσικό αέριο και πετρέλαιο παρακάμπτοντας τις «δυτικές» κυρώσεις.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης την ύπαρξη μυστικών στρατιωτικών βάσεων της Ουκρανίας στη Δυτική Λιβύη. Περισσότεροι από 200 αξιωματικοί και ειδικοί στα drones φέρονται να επιχειρούν με την άδεια της κυβέρνησης της Τρίπολης, από τρεις βάσεις, σε Μισράτα, Ζαουίγια και Τρίπολη. Τα στοιχεία συνδέουν ευθέως αυτές τις βάσεις με επιθέσεις σε πλοία ρωσικών συμφερόντων, όπως αυτά που περιγράφονται πιο πάνω.

Οπως προκύπτει, λοιπόν, πολύ πριν σημάνει συναγερμός στο Ιόνιο ήταν γνωστό και στην ελληνική κυβέρνηση ότι η Ουκρανία επεκτείνει συστηματικά τις ναυτικές της επιχειρήσεις από τη Μαύρη Θάλασσα στην Ανατολική Μεσόγειο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ουκρανικές υπηρεσίες είχαν ενημερώσει πως τα πλοία που θεωρούν ότι συνδέονται με ρωσικά συμφέροντα αποτελούν «νόμιμους στόχους» για τα μη επανδρωμένα συστήματά τους.

Το γεγονός εξάλλου ότι αυτές οι επιθέσεις γίνονται με τη χρήση δορυφορικής τεχνολογίας που παρέχεται από αμερικανική εταιρεία και ότι οι βάσεις στη Λιβύη συστεγάζονται με δυνάμεις του ΝΑΤΟ (όπως η βρετανική βάση πληροφοριών στη Μισράτα) αποδεικνύει πως τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να συμβαίνει «εν κενώ». Πολύ περισσότερο εν αγνοία των Ευρωατλαντικών συμμάχων της κυβέρνησης, που ελέγχουν πλήρως την περιοχή…

Πηγή : Ριζοσπάστης 6 – 6 – 2026 / 7 – 6 – 2026

Σάββατο 6 Ιούνη 2026 – Κυριακή 7 Ιούνη 2026

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

 Σελ. 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748/48 

ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Σενάρια για έναρξη διαπραγματεύσεων, με τα δύο στρατόπεδα «αμετακίνητα»

Στο παιχνίδι επιδιώκουν να μπουν πιο δυναμικά οι Ευρωπαίοι του ΝΑΤΟ, προωθώντας τη δική τους ατζέντα για την «επόμενη μέρα»

Από τα τελευταία χτυπήματα ουκρανικών drones στην Αγία Πετρούπολη ενώ διεξάγεται εκεί το «Ρωσικό Νταβός»2026 The Associated Press. All
Από τα τελευταία χτυπήματα ουκρανικών drones στην Αγία Πετρούπολη ενώ διεξάγεται εκεί το «Ρωσικό Νταβός»

Το σενάριο της επανεκκίνησης των διαπραγματεύσεων γύρω από την ιμπεριαλιστική σύγκρουση ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ και Ρωσίας στην Ουκρανία επανέρχεται τις τελευταίες μέρες, με δηλώσεις και διαρροές από τα δύο στρατόπεδα, ενώ στο «παιχνίδι» της μοιρασιάς της «λείας» και του γεωπολιτικού συσχετισμού δυνάμεων την «επόμενη μέρα» μπαίνει πιο δυναμικά η Ευρώπη.

Μπορεί οι δηλώσεις των Προέδρων της Ουκρανίας Β. Ζελένσκι και της Ρωσίας Βλ. Πούτιν να περιλαμβάνουν μια δόση «εντυπώσεων», ωστόσο τις τελευταίες βδομάδες φαίνεται ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο ενός συμβιβασμού.

Η ιμπεριαλιστική σύγκρουση στην Ουκρανία βρίσκεται σε μια φάση που κλιμακώνεται στρατιωτικά, με εκατοντάδες εκατέρωθεν χτυπήματα καθημερινά και αυξάνονται οι απώλειες στρατιωτών και αμάχων, αλλά στο πεδίο οι μεταβολές είναι ελάχιστες. Ταυτόχρονα, τα περιστατικά με drones, οι παραβιάσεις και αναχαιτίσεις μαχητικών αεροσκαφών στη Βαλτική κ.α. και οι καταλήψεις πλοίων του ρωσικού «σκιώδους στόλου» είναι όλο και συχνότερα, μεγαλώνοντας τον κίνδυνο επέκτασης της σύγκρουσης.

Αλλά και οι διαπραγματεύσεις είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, καθώς καμία πλευρά δεν φαίνεται να υποχωρεί από τις βασικές διεκδικήσεις της, και αυτό που διακυβεύεται είναι ο πλούτος της Ουκρανίας αλλά και η γεωπολιτική κυριαρχία στην Ευρώπη.

Ο Ζελένσκι έστειλε επιστολή στον Πούτιν

Ορμώμενος και από τις διεργασίες που συντελούνται τις τελευταίες βδομάδες στην Ευρώπη, που φέρεται να αναζητεί αντιπροσώπους για συνομιλίες με τη Μόσχα, ο Ζελένσκι σε ανοιχτή επιστολή προς τον Ρώσο ομόλογό του επαναλαμβάνει την πάγια θέση του Κιέβου και των Ευρωπαίων του ΝΑΤΟ για κατάπαυση του πυρός όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις. Η Μόσχα το απορρίπτει αυτό, απαιτώντας πρώτα συμφωνία στα βασικά και έπειτα να «σιγήσουν» τα όπλα.

Ο Ζελένσκι προτείνει στον Πούτιν και κάτι άλλο που απορρίπτει ξεκάθαρα η Μόσχα: Διμερή συνάντηση των δύο ηγετών προτού κλειστεί μια συμφωνία «τερματισμού» του πολέμου. Τονίζει δε ότι η συνάντηση δεν μπορεί να γίνει στη Μόσχα και προτείνει κάποιο μέρος το οποίο «παραδοσιακά φιλοξενεί ηγέτες με στόχο την επίλυση ζητημάτων πολέμου και ειρήνης», όπως «η Ελβετία, η Τουρκία ή οι χώρες του αραβικού κόσμου». Προτείνει επίσης να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία για μια τέτοια συνάντηση.

Η πρώτη αντίδραση του Κρεμλίνου μετά τη δημοσιοποίηση της επιστολής ήταν να καλέσει τον Ζελένσκι να ταξιδέψει στη Μόσχα όποτε το επιθυμεί για να συναντήσει τον Ρώσο Πρόεδρο…

Περαιτέρω, ο Ζελένσκι πετάει το «μπαλάκι» στον Πούτιν, λέγοντας πως «η επιλογή είναι δική σου τώρα. Αρκετά με τον πόλεμο. Η Ουκρανία προτείνει να τερματιστεί αυτός ο πόλεμος, με εγγυήσεις ότι δεν θα αναζωπυρωθεί».

Σημαντικό είναι το σημείο όπου ο Ουκρανός Πρόεδρος ζητά εκτός από τις ΗΠΑ «να συμμετέχει σε αυτήν τη διαδικασία και η Ευρώπη».

Γνωρίζοντας ότι η δυσαρέσκεια για τον πόλεμο και προς το πρόσωπο του Πούτιν αυξάνεται, ο Ζελένσκι τού επισημαίνει ότι αν δεν αποφασίσει να βάλει «τέλος» στον πόλεμο «θα πρέπει να αγωνιστείς πολύ πιο σκληρά για τη δική σου ύπαρξη».

Πούτιν: Συμφωνία με βάση όσα συζητήθηκαν στην Αλάσκα

Ο Ρώσος πρόεδρος, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης – SPIEF (που τη μέρα που ξεκινούσε χτυπήθηκαν κοντινές περιοχές από ουκρανικά drones), δήλωσε ότι η Ρωσία είναι ανοιχτή σε συμβιβασμούς στα δευτερεύοντα και επιμένει στους κύριους στόχους της εισβολής της.

«Η επίθεση συνεχίζεται σε καθημερινή βάση. Προς το παρόν η Ρωσική Ομοσπονδία έχει αναλάβει τον πλήρη έλεγχο του Λουγκάνσκ, το 85% του Ντονέτσκ και το 80% της Ζαπορίζια», είπε ο Πoύτιν.

Ως προϋπόθεση για συνομιλίες με το Κίεβο, ο Ρώσος Πρόεδρος επανέλαβε το αίτημα για πλήρη ρωσικό έλεγχο των περιοχών Ντονέτσκ και Λουγκάνσκ (Ντονμπάς). «Μπορούμε να ελέγχουμε το Ντονμπάς και ταυτόχρονα να προχωρήσουμε σε συμφωνία με ειρηνικά μέσα», είπε.

«Συγκεκριμένα, η Ρωσία συμφωνεί με τους συμβιβασμούς που συζητήσαμε με τον Πρόεδρο Τραμπ στο Ανκορατζ. Η ουκρανική πλευρά πρέπει επίσης να συμφωνήσει με αυτούς τους συμβιβασμούς», πρόσθεσε. Για τη δε συμμετοχή της ΕΕ στις διαπραγματεύσεις είπε ότι θα μπορούσε να διαδραματίσει θετικό ρόλο, με το να πείσει την Ουκρανία να δεχτεί τις παραχωρήσεις.

Μάλιστα ο Πούτιν δεν απέκλεισε την υπογραφή ειρηνευτικής συμφωνίας «ακόμα και με τον Ζελένσκι», για τον οποίο έχει δηλώσει ότι «δεν είναι νόμιμος ηγέτης».

Πάντως ξεκαθάρισε πως η Ρωσία διαθέτει όλους τους πόρους για να εκπληρώσει τους στρατιωτικούς της στόχους, ενώ ο ουκρανικός στρατός αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, δεν διαθέτει πυραύλους Κρουζ και άλλα όπλα.

Εξάλλου, «υπενθύμισε», η Ρωσία δεν έχει χρησιμοποιήσει ακόμα τον υπερηχητικό πύραυλο Oreshnik εναντίον της Ουκρανίας σε πραγματικές συνθήκες μάχης, αλλά τον δοκίμασε μόνο για να παρατηρήσει τα αποτελέσματα.

Σχετικά με τα παζάρια γύρω από την Ενέργεια, που αποτελεί και βασικό παράγοντα της ιμπεριαλιστικής σύγκρουσης, οποιαδήποτε επανεκκίνηση ρωσικού φυσικού αερίου μέσω του αγωγού «Nord Stream» εξαρτάται από το Βερολίνο.

«Είμαι ενθουσιασμένος που μιλούν για συνάντηση. Νομίζω ότι είμαστε κοντά σε κάτι (…) Νομίζω ότι θα ήταν υπέροχο να συναντηθούν», σχολίασε ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντ. Τραμπ και πρόσθεσε: «Πρέπει να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς».

Ο Πούτιν, μιλώντας στο Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης, αποκαλούμενο και «Ρωσικό Νταβός», αν και απέφυγε να αναφερθεί στη σύγκρουση στην Ουκρανία, μίλησε για «μεγάλη αστάθεια στη διεθνή σκηνή, ειδικά στη Μέση Ανατολή» και για την «ανάγκη μιας νέας αρχιτεκτονικής ασφάλειας», που θα στηρίζεται στην …πολυμέρεια, τη γνωστή ουτοπική θεωρία για αρμονική συνύπαρξη στον ιμπεριαλισμό των σφοδρών ανταγωνισμών και αντιθέσεων. Πάντως εστίασε στην καπιταλιστική ανάπτυξη στις χώρες των BRICS, για τις οποίες είπε ότι «έχουν υπερβεί το G7, αφού παράγουν το 40% του παγκόσμιου ΑΕΠ ενώ το G7 έχει κάτι λιγότερο από 29%». Βέβαια η ανάπτυξη τόσο στους BRICS όσο και στις άλλες ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες γίνεται σε βάρος των λαϊκών δικαιωμάτων, με ένταση της εκμετάλλευσης των εργατών σε μια εποχή με τεράστιες επιστημονικοτεχνικές δυνατότητες.

Οι Ευρωπαίοι θεωρούν τη συγκυρία «κατάλληλη» για παζάρι

Την περασμένη βδομάδα το «Bloomberg» είχε μεταδώσει ότι Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία σχεδιάζουν να εμπλακούν σε διαπραγματεύσεις με τη Μόσχα και ότι θεωρούν πως «η στρατιωτική και πολιτική συγκυρία μπορεί να ευνοεί περισσότερο το Κίεβο σε σχέση με προηγούμενες περιόδους».

Παράλληλα «υπάρχουν ενδείξεις δυσαρέσκειας ακόμα και σε υψηλά κλιμάκια της ρωσικής εξουσίας για το κόστος του πολέμου».

Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ, ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς και ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν σχεδιάζουν να συναντηθούν με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας το Σαββατοκύριακο, για να συζητήσουν μια πορεία προς την είσοδο της Ρωσίας σε διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου, μεταδίδει το Bloomberg.

Αντίστοιχα, την Παρασκευή η ΕΕ χαιρέτισε την επιστολή Ζελένσκι, ενώ ο Μακρόν δήλωσε πως «είναι η στιγμή, δεδομένης της εξέλιξης της κατάστασης», για διαπραγματεύσεις.

Αλλοι αξιωματούχοι της Ευρώπης επικρίνουν την πρωτοβουλία, λέγοντας ότι η Ρωσία δεν κάνει πίσω. Γι’ αυτόν τον λόγο υποστηρίζουν πως οι «σύμμαχοι» του Κιέβου θα έπρεπε να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία για να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την Ουκρανία με όπλα, και να αυξήσουν την πίεση προς τη Ρωσία μέσω κυρώσεων.

ΗΠΑ: Το πρώτο μεγάλο μέτρο στήριξης της Ουκρανίας επί Τραμπ

Στο μεταξύ οι ΗΠΑ προχώρησαν στο πρώτο μεγάλο μέτρο στήριξης της Ουκρανίας κατά τη δεύτερη θητεία Τραμπ, εντείνοντας την πίεση στη Μόσχα, σε αυτήν τη στιγμή που γίνεται λόγος για διαπραγματεύσεις.

Ο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, μιλώντας την Τετάρτη σε επιτροπή της Γερουσίας ανέφερε ότι «πολύ σύντομα» θα υπάρξουν νέα για τα 400 εκατ. δολάρια που είχε εγκρίνει το Κογκρέσο για τις ανάγκες που σχετίζονται με την Ουκρανία, αλλά είχαν αναβληθεί.

Στη Βουλή των Αντιπροσώπων 18 Ρεπουμπλικάνοι – και ένας ανεξάρτητος, που συχνά ψηφίζει με τους Ρεπουμπλικάνους – ψήφισαν μαζί με τους Δημοκρατικούς υπέρ της έγκρισης ενός σημαντικού νομοσχεδίου που προβλέπει τη χορήγηση 8 δισ. δολαρίων για πωλήσεις όπλων προς την Ουκρανία και παράταση ενός προγράμματος της εποχής Μπάιντεν.

Η Βουλή ψήφισε με 226 ψήφους υπέρ και 195 κατά την έγκριση του πακέτου, το οποίο επιβάλλει νέες κυρώσεις σε κορυφαίες τράπεζες, εταιρείες πετρελαίου και εξόρυξης της Ρωσίας, δασμούς 500% σε όλα τα ρωσικά προϊόντα που εισάγονται στις ΗΠΑ και απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ.

ΕΕ: Οι νέοι Ουκρανοί πρέπει να μείνουν και να πολεμήσουν!

Τον κυνισμό της στην ιμπεριαλιστική σύγκρουση με τη Ρωσία έδειξε για άλλη μια φορά η ΕΕ, αναγκάζοντας νεαρούς Ουκρανούς σε ηλικίες στράτευσης να παραμείνουν στην Ουκρανία και να πάνε στο μέτωπο, να χύσουν το αίμα τους για τα ευρωπαϊκά μονοπώλια.

Το θέμα συζητήθηκε την Πέμπτη σε συμβούλιο των υπουργών Δικαιοσύνης και Εσωτερικών της ΕΕ στο Λουξεμβούργο, όπου πολλοί υπουργοί υποστήριξαν πρόταση να περιοριστεί η προσωρινή προστασία ανδρών με ουκρανική υπηκοότητα οι οποίοι μεταναστεύουν στην Ευρώπη, αν οι ηλικίες τους επιτρέπουν τη στράτευσή τους.

Η ΕΕ ενεργοποίησε την οδηγία προσωρινής προστασίας μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, με σκοπό τη διαχείριση των αφίξεων προσφύγων μεγάλης κλίμακας. Το πρόγραμμα, το οποίο έχει παραταθεί τρεις φορές και η ισχύς του τυπικά εκπνέει τον Μάρτη του 2027, προβλέπει να χορηγούνται άδειες παραμονής, πρόσβαση στην αγορά εργασίας και επιδόματα πρόνοιας.

Ο περιορισμός της προσωρινής προστασίας θα αφορά μόνο νέες αφίξεις, όχι τους πρόσφυγες που καλύπτονται ήδη, δήλωσε ο Σουηδός υπουργός Μετανάστευσης Γιουχάν Φορσέλ.

«Είναι απαραίτητο για εμάς να παρέχουμε προστασία στους Ουκρανούς, αλλά την ίδια ώρα ο πόλεμος πρέπει να δοθεί και να οδηγήσει στη νίκη», δήλωσε ο Σουηδός υπουργός, χωρίς να κρύβει ότι η σύγκρουση στην Ουκρανία είναι ήδη πόλεμος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ με τη Ρωσία. «Για να γίνει αυτό, είναι απόλυτα απαραίτητο περισσότεροι άνδρες να μείνουν στην Ουκρανία και να πολεμήσουν», πρόσθεσε κυνικά.

Drone εξερράγη στην Κωνστάντζα της Ρουμανίας

Νέος συναγερμός σήμανε στη Ρουμανία την Παρασκευή, έπειτα από έκρηξη ενός θαλάσσιου drone στο λιμάνι της Κωνστάντζα. Το περιστατικό συνέβη κοντά στις αποβάθρες του λιμανιού στη Μαύρη Θάλασσα, χωρίς θύματα, μια βδομάδα αφότου drone συνετρίβη σε πολυκατοικία στη ρουμανική πόλη Γκαλάτσι.

Σύμφωνα με δηλώσεις του ρουμανικού υπουργείου Αμυνας, το drone είναι «του τύπου που χρησιμοποιείται στον πόλεμο στην Ουκρανία». Στο μεταξύ, τρία ακόμα θαλάσσια drones εντοπίστηκαν στις ρουμανικές ακτές μετά την έκρηξη στο λιμάνι, σύμφωνα με το «Digi24».

Πηγή : Ριζοσπάστης 6 – 7 / 6 – 2026

ΛΙΒΑΝΟΣ – ΙΣΡΑΗΛ

Ασταμάτητες οι ισραηλινές επιθέσεις παρά τις «τριβές» Τραμπ – Νετανιάχου

Από τον χτεσινό ισραηλινό βομβαρδισμό στην Τυρό2026 The Associated Press. All
Από τον χτεσινό ισραηλινό βομβαρδισμό στην Τυρό

Ασταμάτητη παραμένει η κλιμάκωση των ισραηλινών επιθέσεων στον Λίβανο, παρά την υποτιθέμενη «νέα εκεχειρία» που ανακοίνωσε το βράδυ της Δευτέρας ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, μετά από μία «θερμή» τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπέντζαμιν Νετανιάχου. Στο φόντο των ευρύτερων ιμπεριαλιστικών αμερικανο-ισραηλινών σχεδιασμών για μία «Νέα Μέση Ανατολή», όπου το Ισραήλ θα γίνει «πιο αποδεκτό» και θα αναδυθεί ενδεχομένως μεγαλύτερο (μέσω της κατοχής και άλλων εδαφών από γειτονικές χώρες) τα εγκλήματα πολέμου κρίνονται «απαραίτητα», με τις όποιες «αντιδράσεις» από τη μεριά της Ουάσιγκτον να γίνονται για το θεαθήναι…

Ρεπορτάζ του Axios, μεταφέροντας το έντονο κλίμα που επικράτησε κατά τη συνομιλία Τραμπ – Νετανιάχου αργά το βράδυ της Δευτέρας 1ης Ιούνη, φέρει τον Αμερικανό Πρόεδρο να αποκαλεί «τρελό» τον Ισραηλινό πρωθυπουργό, τονίζοντάς του πως εάν δεν ήταν αυτός «θα βρισκόταν φυλακή». Στην ίδια συνομιλία ο Τραμπ κατηγόρησε τον Νετανιάχου για αχαριστία, υποστηρίζοντας ότι οι ενέργειές του βλάπτουν την εικόνα του Ισραήλ διεθνώς. «Είσαι θεότρελος. Θα ήσουν στη φυλακή αν δεν ήμουν εγώ. Σου σώζω το τομάρι. Ολος ο κόσμος σε μισεί πλέον. Ολος ο κόσμος μισεί το Ισραήλ εξαιτίας αυτού», φέρεται να είπε ο Τραμπ στον Νετανιάχου.

Μετά την επικοινωνία τους, ο Τραμπ έκανε νέα ανάρτηση στο Truth Social, ισχυριζόμενος ότι οι συνομιλίες για το Ιράν «συνεχίζονται, με ταχύ ρυθμό» και πως θα μπορούσε να γίνει «μία συμφωνία» από την «επόμενη βδομάδα». Ο Τραμπ ανακοίνωσε επίσης πως «πέτυχε» μία νέα «εκεχειρία» ανάμεσα στη Χεζμπολάχ και το Ισραήλ μετά από επικοινωνία που έκανε και με τις δύο πλευρές. Παρότι η «μεσολάβηση» δεν είχε κανένα πρακτικό αποτέλεσμα, πέρα ίσως από την αναβολή νέων επιδρομών του Ισραήλ στη Βηρυτό, πρόκειται για την πρώτη φορά που ένας Αμερικανός Πρόεδρος ανακοινώνει πως είχε, έστω και έμμεσα, διαπραγμάτευση με τη Χεζμπολάχ.

Αυτό που ανάγκασε τον Πρόεδρο Τραμπ να τηλεφωνήσει στον Νετανιάχου για να του ζητήσει να «ακυρώσει» την εντολή επίθεσης στη Βηρυτό ήταν η σαφής προειδοποίηση του Ιράν πως διακόπτει τις έμμεσες διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον επειδή το Ισραήλ συνεχίζοντας τις επιθέσεις κατά του Λιβάνου παραβιάζει την εκεχειρία που καλύπτει «όλη την περιοχή».

Από την άλλη μεριά, ο Νετανιάχου φρόντισε στη συνέχεια να εκδώσει ανακοίνωση επιμένοντας στη σταθερή κλιμάκωση. Επανέλαβε έτσι ότι το Ισραήλ θα επιτεθεί σε στόχους στη Βηρυτό εάν η Χεζμπολάχ δεν σταματήσει να επιτίθεται στο Ισραήλ, ενώ το ίδιο θα συνεχίσει τις «επιχειρήσεις» στον νότιο Λίβανο. «Η θέση μας παραμένει η ίδια», ανέφερε ο Νετανιάχου.

Τι προκάλεσε την αντίδραση του Τραμπ

Πριν την τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ – Νετανιάχου, είχαν προηγηθεί οι προειδοποιήσεις σημαντικών Ιρανών αξιωματούχων έναντι της ισραηλινής επιθετικότητας στον Λίβανο.

Σε δήλωσή του ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών, Αμπάς Αραγτσί, τόνισε πως η εκεχειρία μεταξύ ΗΠΑ – Ιράν καλύπτει «όλη την περιοχή συμπεριλαμβανομένου του Λιβάνου», προειδοποιώντας πως η παραβίασή της υπονομεύει την ευρύτερη συμφωνία και θα φέρει συνέπειες και για τις ΗΠΑ και για το Ισραήλ.

Προηγήθηκε η αντίδραση του προέδρου της ιρανικής Βουλής, Μοχάμεντ-Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, πως οποιαδήποτε συμφωνία για τον τερματισμό της σύγκρουσης μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών θα πρέπει να περιλαμβάνει και τη διακοπή των επιθέσεων σε όλα τα μέτωπα, με έμφαση στον Λίβανο. Ο Γκαλιμπάφ μετέφερε το μήνυμα αυτό και στον πρόεδρο της λιβανικής Βουλής Ναμπίχ Μπέρι και προειδοποίησε πως εάν συνεχιστούν οι ισραηλινές επιθέσεις, τότε το Ιράν αφενός θα αποχωρήσει από τη διαδικασία διαλόγου, αφετέρου «θα αντιταχθεί ενεργά» στις εξελίξεις.

Ακολούθησε ανακοίνωση και της κεντρικής διοίκησης του ιρανικού στρατού πως σε περίπτωση που το Ισραήλ εξαπολύσει επιθέσεις στη Βηρυτό, τότε οι κάτοικοι του Βόρειου Ισραήλ «θα πρέπει να εκκενώσουν τις περιοχές τους αν δεν θέλουν να κινδυνεύσουν».

Επιπλέον, ο Εσμαΐλ Καάνι, διοικητής της δύναμης Κουντς των Ιρανών «Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης», ξεκαθάρισε πως οι ισραηλινές επιχειρήσεις στον Λίβανο και τη Γάζα θα οδηγήσουν τον «Αξονα Αντίστασης» υπό την ηγεσία της Τεχεράνης στη δημιουργία μιας παρόμοιας «συμφόρησης» τόσο στο Μπαμπ Ελ Μαντέμπ όσο και στο Στενό του Ορμούζ.

«Το κακό των Σιωνιστών (Ισραήλ) στον Λίβανο και τη Γάζα, στη σκιά της αναίσχυντης υποστήριξης της Αμερικής, θα σηματοδοτήσει την αποφασιστικότητα του άξονα αντίστασης να επεκτείνει την υποστήριξη και από τα δύο μέτωπα, να λάβει μέτρα για την ενεργοποίηση άλλων μετώπων και να εξισώσει την κυκλοφοριακή κατάσταση του Στενού Μπαμπ Ελ Μαντέμπ με το Στενό του Ορμούζ», είπε κατά λέξη ο Καάνι.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Μοχσέν Ρεζαεΐ, που είναι σύμβουλος του ανώτατου ηγέτη του Ιράν Μοτζτάμπα Χαμενεΐ, καθώς δήλωσε τη Δευτέρα πως το Ιράν δεν θα ανεχθεί «την αύξηση της έντασης» στον Λίβανο αφού η υπομονή των ιρανικών ενόπλων δυνάμεων «έχει τα όριά της».

Ισραηλινοί αξιωματούχοι επιμένουν στην κλιμάκωση

Μπροστά στις αντιδράσεις αυτές και τον «εκνευρισμό» του Αμερικανού Προέδρου Ντ. Τραμπ, ο Ισραηλινός υπουργός Αμυνας Ισραελ Κατς δήλωσε την Τρίτη πως η Ουάσιγκτον έδωσε «την υποστήριξή της» σε πιθανές ισραηλινές επιθέσεις σε νότια προάστια της Βηρυτού εάν η Χεζμπολάχ επιτεθεί σε περιοχές του Βόρειου Ισραήλ.

«Ο πρωθυπουργός και εγώ ηγούμαστε μίας συντονισμένης κίνησης με τον στρατό για να φτιάξουμε μία νέα εξίσωση… εάν οι ισραηλινές πόλεις εξακολουθήσουν να δέχονται επίθεση, θα εκκενώσουμε και θα χτυπήσουμε τη συνοικία Νταχίγια της Βηρυτού, το προπύργιο της Χεζμπολάχ», ανέφερε με τον γνωστό κυνισμό.

Ο ίδιος, θέλοντας να δείξει πως η ισραηλινή κλιμάκωση κατά του Λιβάνου γίνεται με τις «ευλογίες» των ΗΠΑ, πρόσθεσε πως οι ΗΠΑ «υιοθέτησαν αυτή την αρχή και τη μετέφεραν στη λιβανική κυβέρνηση και σε όλους τους σχετικούς παράγοντες (…) πως ή θα σταματήσουν τα πυρά σε ισραηλινές κοινότητες, ή τα πυρά θα συνεχιστούν και θα χτυπήσουμε την Νταχίγιε. Αυτή η εξίσωση θα διατηρηθεί».

Ο Ισραηλινός υπουργός Αμυνας αποσιώπησε βέβαια πως ο στρατός της χώρας του έκανε ό,τι μπορούσε από το βράδυ της Δευτέρας έως και χτες για να προκαλέσει τα αντίποινα της Χεζμπολάχ, καθώς εξέδωσε νέα «προειδοποίηση» στους κατοίκους της πόλης Ναμπατίεχ του νοτίου Λιβάνου να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους γιατί επίκεινται νέες επιδρομές.

Ασταμάτητο μακελειό με πάνω από 3.433 νεκρούς

Το ίδιο έκανε και σε χωριά και περιοχές που βρίσκονται «νότια του ποταμού Ζαχράνι», καλώντας εκατοντάδες χιλιάδες αμάχους να μετακινηθούν προς το άγνωστο…

Το Σαββατοκύριακο αίσθηση προκάλεσε η γοργή προέλαση του ισραηλινού στρατού στο βάθος του Νοτίου Λιβάνου, με κομβικό γεγονός την κατάληψη του μεσαιωνικού κάστρου Μποφόρ για πρώτη φορά μετά από 44 χρόνια. «Οι ηρωικοί στρατιώτες μας κατέλαβαν για άλλη μια φορά το Μποφόρ και θα παραμείνουν εκεί ως μέρος της ζώνης ασφαλείας στον Λίβανο» δήλωσε ο Ισραηλινός υπουργός Αμυνας, Ισραελ Κατς, δημοσιεύοντας σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης μια φωτογραφία του εμβληματικού κάστρου με την ισραηλινή σημαία και με τη σημαία της Ταξιαρχίας Γκολάνι.

Παράλληλα με τις εντολές εκκένωσης ο στρατός του Ισραήλ συνέχισε και χτες να βομβαρδίζει διαδοχικά πολλά χωριά και πόλεις του Νοτίου Λιβάνου αυξάνοντας συνεχώς τον αριθμό θυμάτων και τις καταστροφές σε κατοικίεςεπιχειρήσεις και βασικές υποδομές. Ανάμεσα στις περιοχές που βομβάρδισε το τελευταίο 24ωρο ήταν τη Δευτέρα ένα μεγάλο νοσοκομείο στην Τύρο το οποίο υπέστη σοβαρές ζημιές. Στη διάρκεια του βομβαρδισμού στο νοσοκομείο Τζάμπαλ Αμέλ σκοτώθηκαν τέσσερις άνθρωποι και τραυματίστηκαν 127 άλλοι, ανάμεσά τους νοσηλευτές και γιατροί.

Το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου τη Δευτέρα το απόγευμα ανέβασε τον συνολικό αριθμό των νεκρών από την έναρξη της νέας φάσης πολέμου στις 2 Μάρτη σε τουλάχιστον 3.433 και των τραυματιών σε 10.395 άλλους.

Παράλληλα, χτες, ο υπουργός Οικονομίας του Λιβάνου Γιασίν Τζαμπίρ ανακοίνωσε πως το κόστος των καταστροφών που προκαλεί στη χώρα το Ισραήλ πλησιάζει τα 25 δισ. δολάρια. Προειδοποίησε για οικονομική και κοινωνική κρίση σε περίπτωση που δεν τερματιστούν σύντομα οι ισραηλινές επιθέσεις και δεν επιστρέψουν οι πάνω από 1,4 εκατομμύριο εκτοπισμένοι άμαχοι.

Στο φόντο των συνεχιζόμενων εγκληματικών επιθέσεων του ισραηλινού στρατού, ο Λιβανέζος Πρόεδρος συνεχίζει τη διαπραγμάτευση με το ισραηλινό κράτος – δολοφόνο.

Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκαν στο Πεντάγωνο συνομιλίες Ισραηλινών και Λιβανέζων στρατιωτικών αξιωματούχων με Αμερικανούς ομολόγους τους, ενώ χτες και σήμερα αναμενόταν στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ ο νέος γύρος άμεσων συνομιλιών Λιβανέζων και Ισραηλινών.

Νομοσχέδιο για εκλογές στο Ισραήλ

Μετά από πολύωρη συζήτηση στην ισραηλινή βουλή, Κνέσετ, 106 βουλευτές (σε σύνολο 120) ψήφισαν νομοσχέδιο για διάλυση του σώματος και την προκήρυξη εκλογών πιθανώς μεταξύ 8 Σεπτέμβρη και 20 Οκτώβρη.

Η ψηφοφορία του νομοσχεδίου έγινε κατά την πρώτη ανάγνωση. Αναμένονται άλλες δύο για να ανοίξει ο δρόμος για την προκήρυξη εκλογών.

Ανεξάρτητα πάντως από την τύχη του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, ούτως ή άλλως, βουλευτικές εκλογές στο Ισραήλ θα πρέπει να διεξαχθούν το αργότερο έως τις 27 Οκτώβρη.

Πηγή : Ριζοσπάστης 6 – 7 / 6 – 2026

ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

Ανταλλαγή όρων και πυρών ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ιράν

Με τα γνωστά μπρος πίσω, αντιφατικές δηλώσεις και στρατιωτικές επιχειρήσεις (αν και σε σχετικά περιορισμένο βαθμό) συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν με τη μεσολάβηση της πακιστανικής κυβέρνησης, με τα διακυβεύματα να είναι σημαντικά και να επηρεάζουν την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία, ως μέρος του συνολικού σφοδρού ανταγωνισμού για την πρωτοκαθεδρία στο ιμπεριαλιστικό σύστημα ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα. Σε αυτά τα διακυβεύματα ξεχωρίζει ο έλεγχος των Στενών του Ορμούζ, στρατηγικό εμπορικό πέρασμα, που αυτή τη στιγμή η μικρή κίνηση πλοίων (τάνκερς και εμπορικών) γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των ιρανικών αρχών, ενώ το καθεστώς που θα καταληχθεί θα επηρεάσει την κατάσταση και σε άλλα στρατηγικά περάσματα στον κόσμο.

Στα ζητήματα που μπαίνουν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι ακόμα η άρση του αμερικανικού ναυτικού αποκλεισμού και των αμερικανικών κυρώσεων, το ξεπάγωμα των δεσμευμένων (στο εξωτερικό) ιρανικών κεφαλαίων και η απαίτηση του Ιράν για πολεμικές αποζημιώσεις από τις δυνάμεις εισβολής, κάποιος συμβιβασμός για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα. Στην ατζέντα παραμένει ακόμα και η αξίωση του Ιράν για «καθολική εκεχειρία» που θα περιλαμβάνει και τα μέτωπα του Λιβάνου.

Οπως διαφαίνεται, η δυσκολία στην επίτευξη συμφωνίας αφορά μεταξύ άλλων τους αντιτιθέμενους στρατηγικούς στόχους Ουάσιγκτον και Τεχεράνης σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο.

Σε αυτό το τεταμένο σκηνικό, και όσο συνεχίζεται η σύγκρουση στον Περσικό, η εικόνα των ΗΠΑ εξακολουθεί να «τσαλακώνεται». Τόσο από την ισχυρή αντίσταση του Ιράν και τη μη υποχώρησή του όσο και από τη δυνατότητά του να απαντά με ισχυρά αντίποινα, όπως φάνηκε αυτή τη βδομάδα με τις ιρανικές επιθέσεις σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν μετά την αμερικανική αεροπορική επιδρομή σε ιρανικό τάνκερ και στο ιρανικό νησί Κεσμ. Οι ΗΠΑ δέχονται κριτική και στο εσωτερικό για την αποτυχία στους δηλωμένους στόχους κατά την έναρξη του πολέμου, με τον ίδιο τον Τραμπ να απευθύνει σκληρές εκφράσεις στον σύμμαχό του σφαγέα Νετανιάχου, ότι δήθεν …τον παρέσυρε στον πόλεμο.

Η εικόνα του «ανίκητου» αμερικανικού στρατού πλήττεται παράλληλα και από τις αντιφάσεις που συνοδεύουν την αμερικανική υπεροπλία και τις «χρυσές» δαπάνες του Πενταγώνου (π.χ. 1 τρισ. δολάρια αμυντικές δαπάνες έχει ζητήσει η κυβέρνηση Τραμπ για το 2027) με γεγονότα όπως η προ τριών μηνών πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει στο μεγαλύτερο αμερικανικό αεροπλανοφόρο «USS Gerald R. Ford». Σε βίντεο που κυκλοφόρησε την Παρασκευή το CNNi αποκαλύπτεται μεγαλύτερο εύρος ζημιών που «τσαλακώνουν» το προφίλ της στρατιωτικής υπερδύναμης, όπως απανθρακωμένες μεταλλικές κουκέτες, κατεστραμμένες οροφές, εκτεθειμένες ηλεκτρικές καλωδιώσεις και συντρίμμια διάσπαρτα στους θαλάμους όπου διέμεναν χιλιάδες πεζοναύτες.

Αρνηση στη Βουλή των Αντιπροσώπων

Την ίδια στιγμή εντείνονται σε μεγάλο βαθμό οι ενδοαστικές αντιθέσεις και στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών. Την Πέμπτη η Βουλή των Αντιπροσώπων, χάρη στη διαφοροποίηση 4 Ρεπουμπλικάνων βουλευτών που συντάχθηκαν με τους Δημοκρατικούς, ενέκρινε με 215 ψήφους υπέρ έναντι 208 κατά ένα ψήφισμα για τις πολεμικές εξουσίες του Αμερικανού Προέδρου, το οποίο απαιτεί από τον Ντ. Τραμπ να «απομακρύνει» τις αμερικανικές δυνάμεις από τις εχθροπραξίες στη Μέση Ανατολή κατά του Ιράν.

    

ΙΣΡΑΗΛ – ΛΙΒΑΝΟΣ

Συμφωνία «εκεχειρίας» με κλιμάκωση της εισβολής

Βομβαρδισμένο νοσοκομείο στην Τύρο2026 The Associated Press. All
Βομβαρδισμένο νοσοκομείο στην Τύρο

Η καταστροφή του νότιου και ανατολικού Λιβάνου από τα ισραηλινά στρατεύματα εισβολής συνεχίζεται χωρίς διακοπή από τις 2 Μάρτη, στο φόντο της νέας ψευδεπίγραφης «συμφωνίας εκεχειρίας» που ανακοινώθηκε στην Ουάσιγκτον, μετά τον νέο γύρο διήμερων συνομιλιών στις 2 και 3 Ιούνη.

Στην πραγματικότητα η κοινή ανακοίνωση των διαπραγματευτικών αντιπροσωπειών Λιβάνου και Ισραήλ δεν αφορά την επίτευξη εκεχειρίας. Πρόκειται περισσότερο για μια σύγκλιση θέσεων σχετικά με πιθανούς τρόπους αφοπλισμού και «παραμερισμού» της Χεζμπολάχ, τόσο από τη συμβιβασμένη κυβέρνηση του Λιβάνου όσο και από τις ισραηλινές δυνάμεις εισβολής, που έχουν την πλήρη υποστήριξη των ΗΠΑ και άλλων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που παρεμβαίνουν στα εσωτερικά του Λιβάνου, όπως η Σαουδική Αραβία και η Γαλλία.

Η αποκαλούμενη συμφωνία εκεχειρίας δεν περιλαμβάνει απολύτως καμία δέσμευση για ανάσχεση των επιθέσεων από το Ισραήλ ή αποχώρησή του από το έδαφος του Λιβάνου. Ουσιαστικά επιζητεί την παύση πυρός μόνο από τη Χεζμπολάχ και την αποχώρηση των δυνάμεών της νότια του ποταμού Λιτάνι, έως και την αποστρατιωτικοποίησή της. Χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενό της ότι «η κατάπαυση του πυρός εξαρτάται από την πλήρη παύση των πυρών της Χεζμπολάχ και την απομάκρυνση όλων των στελεχών της νότια του ποταμού Λιτάνι», και όχι από το σταμάτημα των ισοπεδωτικών ισραηλινών βομβαρδισμών. Από τις 2 Μάρτη το ισραηλινό κράτος – τρομοκράτης έχει προκαλέσει τον θάνατο άνω των 3.500 Λιβανέζων, τον τραυματισμό τουλάχιστον 10.500, πάνω από 1,5 εκατ. εκτοπισμένους, και υλικές ζημιές σε κρατικές υποδομές και ιδιωτικές περιουσίες μεταξύ 20 και 25 δισ. δολαρίων.

Στη συμφωνία δεν υπάρχει ουσιαστικά καμία δέσμευση ή υποχρέωση του Ισραήλ να σταματήσει άμεσα την ισοπέδωση πόλεων και χωριών του νότιου και ανατολικού Λιβάνου, πόσο μάλλον να καταβάλει πολεμικές αποζημιώσεις για τις καταστροφές που έχει προκαλέσει.

Αντίθετα, η συμφωνία επιχειρεί να ανοίξει δρόμο για τη «δημιουργία πιλοτικών ζωνών» στις οποίες ο λιβανέζικος στρατός θα έχει «αποκλειστικό έλεγχο», εξασφαλίζοντας την απομάκρυνση από εκεί όλων των μη κρατικών δυνάμεων ασφαλείας, στο πλαίσιο ευρύτερης επιχείρησης για αφοπλισμό της Χεζμπολάχ και απομάκρυνσης των μαχητών της από όλα τα πιθανά πεδία συγκρούσεων με τον ισραηλινό στρατό εισβολής και κατοχής.

Κεντρικό ρόλο στο σχέδιο «πιλοτικών ζωνών» δράσης του λιβανέζικου στρατού επί του λιβανέζικου εδάφους θα έχουν οι ΗΠΑ, όπως επιβεβαίωσαν απερίφραστα και οι τρεις πλευρές (οι κυβερνήσεις ΗΠΑ, Ισραήλ και Λιβάνου) που συμμετέχουν στις διαβουλεύσεις που πραγματοποιούνται από τα μέσα Απρίλη στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Οι τρεις πλευρές επιβεβαίωσαν επίσης ότι οι αντιπροσωπείες στην Ουάσιγκτον συζήτησαν ένα «πλαίσιο ασφάλειας βασισμένο στις συζητήσεις στο Πεντάγωνο στις 29 Μαΐου, με στόχο τη βιώσιμη διασφάλιση της κυριαρχίας, της ασφάλειας και της εδαφικής ακεραιότητας του Λιβάνου και του Ισραήλ». Αναφέρουν δε ρητά πως αυτό το «πλαίσιο ασφαλείας» περιλαμβάνει την «εξάρθρωση των μη κρατικών ένοπλων ομάδων και την αποτροπή της επανεμφάνισής τους».

Απόρριψη της συμφωνίας από τη Χεζμπολάχ

Η διακήρυξη ήταν επόμενο να απορριφθεί από τη Χεζμπολάχ, που ξεκαθάρισε από την πρώτη στιγμή ότι δεν μπορεί να αποδεχτεί τη συνέχιση της ισραηλινής παρουσίας σε λιβανέζικο έδαφος και τόνισε πως θα συνεχίσει τις επιχειρήσεις κατά των δυνάμεων εισβολής.

Σε διάγγελμά του την Πέμπτη ο Ναΐμ Κασέμ, γενικός γραμματέας της Χεζμπολάχ, δήλωσε ότι απορρίπτονται και οι προσπάθειες να συνδεθεί η αναδιάταξη της οργάνωσης με ευρύτερες πολιτικές «διευθετήσεις», τονίζοντας πως αρνείται κάθε σχέση ανάμεσα στην παρουσία της Χεζμπολάχ και την εκεχειρία ή την αποχώρηση του ισραηλινού στρατού.«Πολεμάμε για τη γη και τον λαό μας, που είναι ριζωμένος εδώ. Δεν θα γίνουμε σκλάβοι κανενός, για να ζήσουν οι επόμενες γενιές τις ζωές τους με ανεξαρτησία στην πατρογονική γη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και το ισραηλινό υπουργικό συμβούλιο…

Στο Ισραήλ, πριν προλάβει καλά – καλά να στεγνώσει το μελάνι από την υποτιθέμενη συμφωνία εκεχειρίας στην Ουάσιγκτον, ο υπουργός Αμυνας Ισραελ Κατς δεν άφησε κανένα περιθώριο τονίζοντας πως η συμφωνία «εκεχειρίας» με τον Λίβανο «δίνει στον στρατό την ελευθερία» να χτυπήσει τη Βηρυτό αν η Χεζμπολάχ επιτεθεί σε ισραηλινές κοινότητες.«Ο στρατός σε αυτό το στάδιο συνεχίζει να πυροβολεί, να κάνει χερσαίες επιχειρήσεις και να παραμένει στη ζώνη ασφαλείας στον Λίβανο έως την Κίτρινη Γραμμή, συμπεριλαμβάνοντας την περιοχή του (σ.σ. μεσαιωνικού κάστρου) Μποφόρ, χωρίς την επιστροφή του πληθυσμού, ενώ συνεχίζει να διαλύει τρομοκρατικές υποδομές στο έδαφος», είπε, προσθέτοντας πως η «ελευθερία δράσης» του ισραηλινού στρατού διαθέτει αμερικανική υποστήριξη και μην αποκλείοντας νέες επιδρομές στη Βηρυτό.

Η αναμενόμενη αντίδραση της Χεζμπολάχ χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα από τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Μπέντζαμιν Νετανιάχου ώστε να μην φέρει καν τη συμφωνία προς ψήφιση στο υπουργικό του συμβούλιο, σε έκτακτη συνεδρίαση το βράδυ της Πέμπτης, επειδή αρκετά στελέχη της κυβέρνησης (π.χ. οι υπουργοί Εθνικής Ασφάλειας, Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ, Οικονομικών, Μπεζαλέλ Σμότριτς, και Ενέργειας, Ελι Κόεν) την απέρριψαν, εκτιμώντας ότι επείγει η κλιμάκωση και όχι η αναστολή των επιθέσεων στον Λίβανο.

Μπροστά στην πιθανή απόρριψη της δήθεν συμφωνίας εκεχειρίας ο Νετανιάχου τερμάτισε τη σύσκεψη, λέγοντας πως θα την επαναφέρει προς έγκριση μόνο όταν η Χεζμπολάχ την αποδεχτεί πρώτη (πράγμα αδύνατο…). Εκλεισε έτσι τη συνεδρίαση με την ακόλουθη φράση, σύμφωνα με το «i24 news»: «Προς το παρόν δεν υπάρχει συμφωνία, και γι’ αυτό δεν ζητώ μια απόφαση. Η Χεζμπολάχ εναντιώθηκε. Αν συμφωνήσει, τότε θα ζητήσω την έγκρισή σας».

Ως εκ τούτου, ο πόλεμος στον Λίβανο συνεχίζεται με καταστροφική για τον λαό σφοδρότητα, ενώ στο μεσοδιάστημα οι ΗΠΑ πασχίζουν να αποσυνδέσουν το εκεί μέτωπο από τη σύγκρουσή τους με το Ιράν, κάτι που το τελευταίο δεν προτίθεται επ’ ουδενί να κάνει χωρίς πολύ σοβαρά ανταλλάγματα.

Δ. ΟΡΦ.

    

ΕΕΔΔΑ

Εκδήλωση για την Παλαιστίνη την Τρίτη

Με την ευκαιρία της παρουσίας στην Αθήνα του Ακελ Τακάζ, προέδρου της Επιτροπής Ειρήνης και Αλληλεγγύης της Παλαιστίνης, η Ελληνική Επιτροπή Διεθνούς Δημοκρατικής Αλληλεγγύης (ΕΕΔΔΑ) καλεί στην ενημέρωση/συζήτηση για την κατάσταση στην Παλαιστίνη που θα γίνει την Τρίτη 9 Ιούνη στις 7 μ.μ. στα γραφεία της ΕΕΔΔΑ, Κοίλης 13, στα Ανω Πετράλωνα.

Πηγή : Ριζοσπάστης 6 – 7 / 6 – 2026

 

    

ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

Με απειλές, πίεση και σκληρά παζάρια συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν

Τα Στενά του Ορμούζ τα διασχίζουν μόνο τα πλοία που περνούν από ιρανικό έλεγχο
Τα Στενά του Ορμούζ τα διασχίζουν μόνο τα πλοία που περνούν από ιρανικό έλεγχο

Συνεχίζεται το σκληρό παζάρι ανάμεσα στις ΗΠΑ και στο Ιράν, καθώς η Ουάσιγκτον εντείνει την πίεση στο τραπέζι της έμμεσης διαπραγμάτευσης. Σε αυτό το πλαίσιο ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εξακολουθεί να επιδίδεται σε παλινωδίες από μέρα σε μέρα και από ώρα σε ώρα, προβλέποντας χτες ως «πιθανή» μια συμφωνία «από την επόμενη βδομάδα».

Ωστόσο οι προσπάθειες των ΗΠΑ για ασφυκτική πίεση και εκβιασμούς φαίνεται ότι συναντούν εντεινόμενες δυσκολίες.

Η ιρανική ηγεσία δεν υποχωρεί, ούτε βιάζεται να κλείσει συμφωνία με κάθε τίμημα. Αντιλαμβάνεται την άμεση σύνδεση της αμερικανοϊσραηλινής ιμπεριαλιστικής επίθεσης με τις εντεινόμενες επιθέσεις του Ισραήλ στον Λίβανο, και προσπαθεί να επιβάλει ντε φάκτο τη διαμόρφωση μιας συμφωνίας που θα καλύπτει «όλα τα μέτωπα», παρά τις προσπάθειες του Ισραήλ να επιβάλει το αντίθετο – δηλαδή τον διαχωρισμό των πολέμων, ώστε να υλοποιήσει το σχέδιο κατοχής του νότιου και ανατολικού Λιβάνου.

Η απειλή της Τεχεράνης για ανάσχεση των έμμεσων διαπραγματεύσεων λόγω του ασταμάτητου μακελειού από το Ισραήλ στον Λίβανο φάνηκε να αναγκάζει τον Τραμπ σε άσκηση «πίεσης» προς τη μεριά του Ισραήλ, χωρίς απτό αποτέλεσμα (βλ. το θέμα της διπλανής σελίδας).

Σε αυτό το πλέγμα εξελίξεων, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, καταθέτοντας χτες το απόγευμα στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ, δεν αμφισβήτησε αυτήν τη φορά την ύπαρξη του Ιρανού ανώτατου ηγέτη Μοτζτάμπα Χαμενεΐ, για τον οποίο ανέφερε ότι είναι «ζωντανός» και ότι «εμπλέκεται ολοένα και περισσότερο» στη διακυβέρνηση της χώρας. Ο Ρούμπιο είπε στους γερουσιαστές πως το Ιράν έχει συμφωνήσει να διαπραγματευτεί ορισμένες πλευρές του πυρηνικού προγράμματός του, το οποίο αρνιόταν προηγουμένως να συζητήσει. Υποστήριξε ωστόσο πως δεν υπάρχουν εγγυήσεις ότι οι συνομιλίες θα οδηγήσουν σε συμφωνία για τον τερματισμό του αμερικανοϊσραηλινού πολέμου στο Ιράν. Η κορυφαία προϋπόθεση – σημείωσε – είναι να ανοίξουν τα Στενά του Ορμούζ και να διαπραγματευτεί το Ιράν την τύχη των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου που διαθέτει.

Προειδοποιήσεις επανέναρξης των εχθροπραξιών από το Ιράν

Στο φόντο αυτό ο υποδιοικητής της κεντρικής διοίκησης των ιρανικών Ενόπλων Δυνάμεων, στρατηγός Μοχάμεντ Τζαφάρ Ασαντί, προειδοποίησε χτες ότι είναι «αναπόφευκτη η επανάληψη των εχθροπραξιών» με τις ΗΠΑ χωρίς την παράδοση του Ιράν. Κρίνοντας ότι η παράδοση είναι αδύνατη, εκτίμησε πως είναι θέμα χρόνου η επανάληψη των συγκρούσεων, παρά την προφανή προσπάθεια των ΗΠΑ στην παρούσα φάση να τις αναβάλουν.

Παράλληλα ο Χοσεΐν Μοχεμπί, ταξίαρχος – εκπρόσωπος των «Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης», προειδοποίησε ότι οι ιρανικές Ενοπλες Δυνάμεις «είναι πιο έτοιμες από ποτέ» για οποιαδήποτε μελλοντική εξέλιξη, διαθέτοντας «χαρτιά» που δεν έχουν αποκαλυφθεί μέχρι σήμερα. «Αν ο εχθρός επιστρέψει στη στρατιωτική αρένα, η φύση των επιχειρήσεων, η γεωγραφία των πεδίων μάχης, ακόμα και οι τύποι των όπλων θα είναι διαφορετικοί. Οι Φρουροί είναι πλήρως έτοιμοι για όλα τα πιθανά σενάρια», διεμήνυσε την 1η Ιούνη, όπως μετέδωσε το ιρανικό τηλεοπτικό δίκτυο «Press TV».

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι το Ιράν αξιοποίησε πλήρως την περίοδο της εύθραυστης εκεχειρίας που ξεκίνησε στις 7 Απρίλη, προκειμένου να αναπληρώσει πολεμοφόδια και να αποκαταστήσει ζημιές που προκλήθηκαν από τις απρόκλητες επιθέσεις ΗΠΑ και Ισραήλ στις 28 Φλεβάρη. «Η πραγματικότητα είναι ότι οι στρατιωτικές και επιχειρησιακές μας δυνατότητες αυξήθηκαν στη διάρκεια της εκεχειρίας», τόνισε ο Μοχεμπί, επισημαίνοντας πως όλο αυτό το διάστημα οι ΗΠΑ «απέτυχαν να αναλάβουν» τον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ, παρά τις «εκτεταμένες στρατιωτικές δυνατότητες».

Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ιρανοί «Φρουροί» ανακοίνωσαν ότι μέσα στο τελευταίο 24ωρο πέρασαν με τις οδηγίες των ιρανικών αρχών άλλα 24 ξένα εμπορικά πλοία από τα Στενά του Ορμούζ, κάνοντας λόγο για «έξυπνο έλεγχο» του στρατηγικού περάσματος. Επανέλαβαν δε πως «τα εχθρικά στοιχεία δεν έχουν καμία θέση στον Περσικό Κόλπο και στο στρατηγικό πέρασμα», εννοώντας πλοία των ΗΠΑ και του Ισραήλ.

Δήθεν παραίτηση του Πεζεσκιάν

Στο φόντο της προπαγάνδας που διασπείρουν «δυτικά» και σαουδαραβικά ΜΜΕ, τη Δευτέρα κυκλοφόρησε ανυπόστατη φήμη περί «ξαφνικής παραίτησης» του Ιρανού Προέδρου Μασούντ Πεζεσκιάν. Ο στόχος αυτού είναι γνωστός εδώ και καιρό: Να δημιουργήσουν την εντύπωση «ρήγματος» στην ιρανική ηγεσία και να καλλιεργηθεί το έδαφος για ενδεχόμενη «αλλαγή καθεστώτος». Η ίδια τακτική είχε ακολουθηθεί και μετά τις πολύνεκρες αντικυβερνητικές λαϊκές διαδηλώσεις στο Ιράν τον περασμένο Δεκέμβρη – Γενάρη λόγω της οικονομικής κρίσης, απόρροιας τόσο των «δυτικών» κυρώσεων όσο και της φιλομονοπωλιακής πολιτικής που εφαρμόζεται.

Στο μεταξύ η συνέχιση της σύγκρουσης αυξάνει τις δυσκολίες ειδικά για τα λαϊκά στρώματα. Εκθεση της ιρανικής Κεντρικής Τράπεζας προχθές Δευτέρα αναφέρει ότι ο ετήσιος πληθωρισμός τον Μάη έφτασε σε επίπεδα πρωτοφανή από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η σημαντική υποτίμηση του ιρανικού νομίσματος, ριάλ, εξανεμίζει συνεχώς τα εισοδήματα των Ιρανών εργαζομένων, με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά, μεταφορές και άλλες υπηρεσίες.

Σύμφωνα με την έκθεση της ιρανικής Κεντρικής Τράπεζας, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή που μετρά το κόστος βασικών αγαθών και υπηρεσιών έφτασε στο 77,2% τον Μάη σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ανάμεσα σε Απρίλη και Μάη αυξήθηκε κατά 8,5%. Ο πληθωρισμός ανάμεσα στον Μάη του 2025 και στον Μάη του 2026 εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 113,8%, που είναι ο μεγαλύτερος πληθωρισμός στο Ιράν από το 1942.

Η ιρανική «δεξαμενή σκέψης» «Bamdad Institute of Economic Studies» σχετικά με τον πληθωρισμό επισημαίνει τις συνέπειες του πολέμου των ΗΠΑ – Ισραήλ στην ιρανική οικονομία και στην υποτίμηση του ριάλ, που ενώ πριν 10 χρόνια η ισοτιμία του με το δολάριο ήταν 1 δολάριο προς 32.000 ριάλ, σήμερα έχει διαμορφωθεί σε 1 δολάριο προς 1,7 εκατομμύρια ριάλ.

Γιατί οι ΗΠΑ πιέζουν το Ομάν

Στο μεταξύ, χτες η εφημερίδα «Wall Street Journal» ανέφερε ότι η κυβέρνηση Τραμπ ασκεί έντονες πιέσεις στο σουλτανάτο του Ομάν να εγκαταλείψει τη θέση ουδετερότητας που τηρεί επί δεκαετίες, παίζοντας συχνά τον ρόλο διπλωματικού μεσολαβητή για την επίλυση διμερών και περιφερειακών κρίσεων και διενέξεων.

Σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ οι ΗΠΑ πιέζουν το Ομάν να συστρατευτεί μαζί τους και να πάρει άμεσα αποστάσεις από το Ιράν, διακόπτοντας τις διπλωματικές σχέσεις. Η εφημερίδα θύμισε και τη δήλωση που έκανε την περασμένη βδομάδα ο Τραμπ, απειλώντας «να τινάξει στον αέρα» το σουλτανάτο του Ομάν επειδή διαπραγματεύεται με το Ιράν μια συμφωνία συνδιαχείρισης των Στενών του Ορμούζ.

Επίσης, την περασμένη Πέμπτη ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ απείλησε το Ομάν με κυρώσεις σε περίπτωση που συνεργαστεί με το Ιράν στον έλεγχο των Στενών του Ορμούζ.

Οι αμερικανικές απειλές καταδικάστηκαν άμεσα από το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών, που επεσήμανε ότι πρόκειται για άλλη μια περίπτωση κατά την οποία οι ΗΠΑ εκβιάζουν ένα ανεξάρτητο μέλος του ΟΗΕ, ενώ χαρακτήρισε την εξέλιξη «νέα απόδειξη της ηθικής χρεοκοπίας του αμερικανικού συστήματος διακυβέρνησης».

    

ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΗ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ

Κλιμάκωση των επιθέσεων Ισραηλινών εποίκων

Κατεστραμμένα μαντριά Παλαιστινίων από τις επιθέσεις Ισραηλινών εποίκων2026 The Associated Press. All
Κατεστραμμένα μαντριά Παλαιστινίων από τις επιθέσεις Ισραηλινών εποίκων

Δεκατετραμελής ομάδα ειδικών εισηγητών του ΟΗΕ, μεταξύ των οποίων η ειδική εισηγήτρια για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην κατεχόμενη Παλαιστίνη Φραντσέσκα Αλμπανέζε και η ειδική εισηγήτρια Πολιτιστικών Δικαιωμάτων Αλεξάνδρα Σταθάκη, σε ανακοίνωση που εξέδωσαν την 1η Ιούνη, προειδοποιούν για την ανησυχητική αύξηση των άγριων επιθέσεων που εξαπολύουν σχεδόν καθημερινά ορδές Εβραίων εποίκων υπό την προστασία του ισραηλινού στρατού στη Δυτική Οχθη.

Επισημαίνουν πως οι επιθέσεις συνιστούν «καθημερινή τρομοκρατία» σε βάρος της ζωής των Παλαιστινίων που έχουν «την υποστήριξη και τη συναίνεση του ισραηλινού κράτους», επισημαίνοντας πως προκαλούν μεταξύ άλλων τον εκτοπισμό ιθαγενούς πληθυσμού. «Η κλιμακούμενη βία που εξαπολύεται με πλήρη ατιμωρησία λειτουργεί ως όργανο καταναγκασμού στα χέρια της κατοχικής δύναμης διευκολύνοντας την εθνοκάθαρση», αναφέρουν χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως η βία των εποίκων έχει αυξηθεί σε πρωτοφανή επίπεδα ειδικά από την αρχή του 2026. Προσθέτει πως από τον περασμένο Ιανουάριο Εβραίοι έποικοι δολοφόνησαν πάνω από 13 Παλαιστίνιους και τραυμάτισαν άλλους 500.

Μόνο χτες αναφέρθηκαν οι εμπρησμοί χωραφιών Παλαιστινίων δυτικά της Χεβρώνας και νότια της Ναμπλούς με δράστες ορδές Εβραίων εποίκων. Ανακοινώθηκαν επίσης κατεδαφίσεις σπιτιών στα περίχωρα της κατεχόμενης Ιερουσαλήμ, απαγόρευση κυκλοφορίας δυτικά της Βηθλεέμ, εισβολή στρατού και κατ’ οίκον «έρευνες» σε χωριό βορειοανατολικά της Ραμάλας, συλλήψεις 31 Παλαιστινίων μεταξύ των οποίων και 4 φοιτητές του πανεπιστημίου Μπιρζεΐτ.

Το ίδιο διάστημα, αυξάνονται και οι επιθέσεις του ισραηλινού στρατού κατοχής της Λωρίδας της Γάζας. Από τη Δευτέρα έως και χτες ο ισραηλινός στρατός σκότωσε τουλάχιστον πέντε Παλαιστίνιους και τραυμάτισε άλλους τρεις στο Ντέιρ αλ Μπάλαχ.

Ο νέος συλλογικός απολογισμός των παλαιστινιακών αρχών για τα θύματα των ισραηλινών επιθέσεων στη Γάζα ανέφερε πάνω από 72.942 νεκρούς και 172.907 τραυματίες.

Πηγή : Ριζοσπάστης 3 – 6 – 2026

Κοινοποιήστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *